Nagyon sokan vásárolnak a neten. Mindent. A televíziótól kezdve a papír zsebkendőig szinte bármi eladható az on-line piacon.

Webáruház indítása azonban nem igényel sokkal kevesebb munkát, mint egy fizikai bolt kialakítása. Ha boltot nyitsz vannak fontos szempontok, amikre figyelned kell.

Az üzlet kiválasztásakor az egyik legfontosabb szempont a bolt elhelyezkedése. Forgalmas területen képzeled el, fontos, hogy könnyen megközelíthető legyen. A vásárlóid könnyedén tudjanak parkolni. Ez webáruházra lefordítva: legyen a boltod a google-ben az első 10 találat egyike. Ehhez jó tartalom kell, jól megválasztott kulcsszavakkal. Az eredményességhez folyamatos, kitartó munkára lesz szükséged. Hiszen hogyan is juthatnak el a vevőid az oldaladra? Az első, ha beírják a keresőbe a boltod nevét. Akár kereshetnek úgy is, hogy egy tágabb fogalmat írnak a keresőbe, például “gyerekjáték”. De egyre többen nagyon pontosan meghatározzák a keresőben, hogy mit is keresnek, mondjuk puzzle három éves fiúnak”. A megoldás, hogy írj. Legyen folyamatosan friss tartalmad, vezess blogot, részletes termék leírásod.

A másik amire figyelsz, ha üzletet nyitsz, az a bolt külseje. Nyilván nem mennek be a vevők egy omladozó épületbe. Szép kirakat kell, amivel bevonzod a vevőket a boltba és bizalomgerjesztő üzlet, ahol a vevő jól érzi magát. Gondolj a webáruházadra is így. A webdesignnak nagyon fontos szerepe van, bizalmat épít. Egy szép webáruházban szívesen körülnézek, hiszen nyilván a termékeik is jók. Mutasd meg a főoldalon, a kirakatodban az újdonságokat, a legnépszerűbb termékeket. Fontos, hogy igényes legyen a webáruházad, ha szeretnéd elnyerni a látogatók bizalmát, hiszen az a cél, hogy vevők legyenek belőlük.

Azonban azt sem szabad szem elől téveszteni, hogy a webáruházat nem magadnak építed. Ismerned kell a célközönséget ahhoz, hogy a számukra tetsző webáruházból tudjanak vásárolni. Hiszen, ha ez nem a tiéd, talál másikat. A webáruházban is terelgetni kell a vevőket, gondolj csak a nagy áruházakra. Ha bemegyünk egy kiló kenyérért át kell mennünk egy csomó más termék között és a kosarunk végül teli lesz. Sőt lehet, hogy a kenyeret el is felejtjük 🙂 Persze a technika itt nem ugyanaz, jusson el a látogató könnyen a vágyott termékhez, de itt mutassunk neki mást is, hogy azok is bekerüljenek a kosárba.

Figyelemmel kell lennünk arra, hogy teljes körűen ki tudjuk szolgálni a vevők igényeit. Legyen több szállítási módunk, több fizetési lehetőség. Ma a vásárolók már nem alkusznak, ha nem azt kapják amit keresnek vagy nem azon a módon jutnak hozzá amit szeretnének, tovább állnak.

A következő cikkben arról írok, hogyan mutasd be a webáruházban termékeidet, úgy, hogy azt meg is vegyék.